تحقیقات رشته چاپ
تحقیقات رشته چاپ

ارتقای سطح علمی دانشجویان


سیستم های مرکب رسانی در چاپ افست

 کم یا زیاد شدن آن ، اشکالاتی رادر پی دارد. فاصله تیغه با نورد داخل مرکب دان ، نشان گر میزان جریان مرکب به سیستم خواهد بود.نورد های صلایه به غیر از حرکت دورانی ، حرکت جانبی نیز دارند تا یکنواختی ، هماهنگی وصلایه مرکب به خوبی صورت گیرد. باید دقت کنیم که قطرنوردهای آب ومرکب وفاصله بین آنها ، دقیق وحساب شده باشد.قطر نوردها برای هردستگاه در کاتالوگ شرکت سازنده ارائه می گردد. برای تنظیم فشار بین نوردها می توان از فیلر استفاده نمود. با فیلر گیری فاصله نوردها با پلیت نیز قابل کنترل خواهد بود.د در بعضی از سیستم ها حرکت نوردها با موتور دستگاه صورت می گیرد.در صورتی که درروش دیگر، موتور مجزابرای حرکت نوردهای سیستم مرطوب کننده وجود دارد .در دستگاههای مختلف،تعداد نورد هامتفاوت  ومعمولا بین 5 تا 7 نورد وجود دارد.فشار بین نورد ها باید کنترل شود وحتی فشارروته نورد باید تنظیم و یکسان باشد.ناصاف و نازک شدن نوردها باعث نارسایی در امر انتقال صحیح مرکب می گردد. قطر و جنس نوردها به اندازه دستگاه چاپ بستگی دارد. درماشین های بزگ به علت حجم بیشتر مرکب مورد نیاز ، برای انتقال مناسب وصلایه شدن مرکب ، تعداد نورد بیشتری مورد نیاز می باشد.جنس نورد ها به گونه ای طرا حی شده است که دو نورد ازجنس سخت در تقابل بایک دیگر نباشند.تنظیم مقدار مرکب موردنیاز به صورت کلی ومقطعی امکان پذیر است . برای تنظیم مقطعی از پیچ های روی مرک دان استفاده می شود ونسبت به ابعاد سطح ، چاپ می شوند ونیز بازیابسته می شوند. برای حصول اطمینان از فاصله وفشار مناسب بین نوردهای مرکب وپلیت این عمل متداول است .نوردها به مرکب آغشته شده ماشین رادر حالت توقف روی چاپ وسپس خارج می کنیم.این کار باعث می شود که نورد ها با پلیت تماس پیدا کنند و بد ین ترتیب خطوطی برروی زینک پدیدار گردد. شکل خطوط نشانگر میزان و چگونگی تماس می باشد.

طراحی مرکب دان ها :

مرکب دان بخش مهم سیستم انتقال مرکب به دستگاه چاپ است ومیزان مرکب رسانی به سطح چاپی را کنترل می کند. به همین دلیل تولید کننده های دستگاه چاپ جهت فراهم سازی امکانات کنترل وهماهنگی با نوع

سیستم انتقال مرکب ، دستگاه انواع مختلف مرکبدان راطراحی واستفاده می کنند.

1- مرکب دان با تیغه ی یک پارچه وپیچ های تنظیم مرکب :

واحدهای متداول مرکب دهی از نوع نوردی نیاز به سیستم های مخصوص تغذیه مرکب وهمچنین تجهیزاتی برای محاسبه و سنجش میزان مرکبدهی در مناطق مرکب . تیغه مرکب دان با انعطاف خود ، به وسیله پیچ های تنظیم کننده امکان تنظیم مرکب خروجی را از منشا مرکب دان فراهم می آورد. این سیستم تغذیه ی مرکب دان بدون اثرات حاشیه ای مرکب نخواهد بود.تنظیم یک پیچ مرکب ممکن است نه تنهابرمنطقه تنظیم شده مجاور خود اثر داشته باشد، بلکه در تمام سیستم اثر بکذارد.به هرحال کارخانه های سازنده ماشینهای چاپ راهکار های گوناگونی برای سیستم های منطقه ای مرکب طرا حی و عرضه کرده اند.

2- مرکب دان با تنظیمات منطقه ای :

این سیتم ها در انواع متنوعی طراحی شده اند. ازقبیل سیستم مرکبدان اهرمی ، سیستم مرکبدان تیغه کشویی وسیستم مرکب دان تیغه ای.

3- مرکب دان اهرمی :

در این سیستم میزان جریان مرکب با حرکت اهرم های تنظیم کننده تعیین می شود.

4- مرکب دان تیغه کشویی :

در این سیستم تیغه تنظیم مرکب با حرکت کشویی به سمت جلو وعقب ،میزان عبور  مرکب را تنظیم می کند.

5- مرکب دان تیغه ای :

در این سیستم به منطور جلوگیری از اثرات حاشیه ای مرکب ، تیغه

مرکب دان  را توسط لیزر برش می دهند.تقسیم تیغه مرکب دان به تیغه های باریک تر باعث میشودعملکردش مستقل وبدون اثرات حاشیه ای باشد

6- مرکب دان کنترل مرکزی با تنظیم منطقه ای مرکب :

در سیستم هایی که به صورت ساختار منطقه ای مرکب وباتنظیم از راه دور طرا حی شده اند، نورد منشا دارای موتور جداگانه است و با حرکت پیوسته خود شرایط مطلوب تغذیه مرکب رافراهم می آورد.پیچهای مرکب  نیز باگرفتن فرمان الکترونیکی از سیستم کنترل مرکزی تنظیم می شوند در سیستم های کنترل  مرکزی سیلندر های کوچک تنظیم گر مرکب های جایگزین تیغه مرکبدان شده اند.سیلندر های تنظیم گر دارای یک بخش بادامکی شکل هستند. این سیلندر ها بافاصله خود ، نسبت به نورد منشا ، ضخامت لایه مرکب را در هر منطقه تعیین می کند.

ویژگی های تاثیر گذار نورد های مرکب دهی در فرآیند چاپ افست :

1- مختصات پوشش نوردها

2- کشش سطحی ، جنس نوردها

3- زبری سطح نورد

4- خواص گرانروی روکش نوردها

5- فشار در خط تماس بین نوردها

6- حرکت دورانی و نخوه انتقال مرکب توسط نوردها

پایان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید
saeidmortazavi90@yahoo.com

 

سعید مرتضوی

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تحقیقات رشته چاپ و آدرس saeidprint.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





وبلاگ من
ردیاب خودرو

 

خرداد 1391

 

انواع خشک کن های مرکب
سیستم های مرکب رسانی در چاپ افست

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 1936
تعداد مطالب : 2
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1